Evropský Ford zvýšil v srpnu prodeje o 12 procent a byl nejúspěšnější značkou mezi užitkovými automobily

Společnost Ford Motor Company prodala v srpnu na evropských trzích o 12 procent více automobilů než ve stejném měsíci loňského roku. Velké přízni zákazníků se těší nové Mondeo, ale rovněž modely SUV nebo užitkové vozy.

  • Počet vozů Ford prodaných v Evropě* se v srpnu meziročně zvýšil o 12 procent, od začátku roku do konce srpna činí meziroční nárůst 10 procent
  • Tržní podíl značky Ford vzrostl o 0,1 procentního bodu – na 7,9 procent
  • Mondeo meziročně vyrostlo více než dvojnásobně, EcoSport zaznamenal 81procentní navýšení; Ford již eviduje 8 000 objednávek na nový Mustang
  • V srpnu i v průběžné statistice od začátku roku byl Ford nejprodávanější značkou užitkových automobilů

Zlata_flotila_Ford_Transit

Na 20 tradičních trzích* prodal Ford v srpnu 69 000 automobilů, za prvních osm měsíců jich bylo již 838 900. Tyto údaje představují meziroční navýšení o 12,  respektive o 10 procent.

Tržní podíl značky vzrostl o desetinu procentního bodu – na 7,9 procent v srpnu a 8,0 procent od začátku roku. V obou těchto časových úsecích byl Ford zároveň jedničkou mezi užitkovými vozy, celkově pak zůstává druhou nejprodávanější značkou automobilů v Evropě.

Více než 8 000 evropských zákazníků si již objednalo nový Mustang. Odbyt Mondea se v srpnu meziročně zdvojnásobil, Focus se zlepšil bezmála o 60 procent.

Dařilo se rovněž modelům SUV. Kuga dosáhla v srpnu i za prvních osm měsíců roku nejlepších prodejních výsledků od uvedení prvního modelu tohoto jména v roce 2008. EcoSportů se v srpnu 2015 prodalo o 81 procent více než v srpnu 2014.

V segmentu užitkových automobilů zvýšil Ford svůj tržní podíl o 2,3 procentního bodu v srpnu a o 1,7 procentního bodu za prvních osm měsíců roku 2015 – na 14,3,  respektive 12,5 procent. To je nejlepší výsledek za téměř dvě dekády.

Ranger se meziročně zlepšil o 44 procent a dle nejaktuálnějších dostupných dat byl v období od ledna do července nejprodávanějším pick-upem na evropském trhu. Počet objednávek modelu Transit Courier se v osmém měsíci více než zdvojnásobil, v případě Transitu vzrostl tento ukazatel o 75 procent.

Expozice značky Ford na autosalonu ve Frankfurtu bude klást důraz zejména na rozšířenou a modernizovanou nabídku vozů SUV, stejně jako na modely s pohonem všech kol.

 *Ford of Europe zveřejňuje výsledky z 20 hlavních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.