• Ford představuje na mezinárodním autosalonu v Ženevě nové produkční modely, koncepční studie i pokročilé technologie

Nov_Ford_Focus Nov_Ford_Mustang Ford_Edge_Concept

*  Ford představuje na mezinárodním autosalonu v Ženevě nové produkční modely, koncepční studie i pokročilé technologie

*  Nový Focus se vyznačuje dynamickým designem, zásadně přepracovaným interiérem s intuitivnějším uspořádáním, vyspělými asistenčními systémy a novými úspornými motory

*  Nový Ford Mustang, který se bude poprvé v půlstoleté historii tohoto modelu oficiálně prodávat v Evropě, nabídne výkonné motory i precizní jízdní vlastnosti

 *  Nový Ford Edge Concept naznačuje, jakou techniku, design a dílenské zpracování lze očekávat od připravovaného velkého SUV

*  V evropské premiéře Ford vystavuje C-MAX Solar Energi Concept, napájený sluneční energií

*  Ford přivezl do Ženevy rovněž vytrvalostní speciál Ford Dakar Ranger, který nedávno absolvoval Rally Dakar, často považovanou za nejnáročnější motoristickou soutěž světa

*  S novým Focusem dorazí do Evropy i systém Ford SYNC 2 s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce osm palců a intuitivním hlasovým ovládáním médií, navigace, klimatizace a chytrého telefonu

 

/V Praze, 4. března 2014/ - Ford Motor Company dnes na mezinárodním autosalonu v Ženevě představuje řadu novinek, které dokládají, jak daleko již společnost pokročila v naplňování plánu transformace svého evropského produktového portfolia.

Mezi nejméně pětadvaceti novými modely, které Ford uvede v následujících pěti letech, nebude chybět nový Focus, jenž vstoupí na trh ve druhé polovině roku 2014, nový Ford Mustang, plánovaný pro Evropu na rok 2015, a nové velké SUV, jehož vzhled, techniku a kvalitu naznačuje koncepční studie Ford Edge Concept.

Ford na ženevském autosalonu dále vystavuje C-MAX Solar Energi Concept, napájený solární energií, a Ford Ranger, který se účastnil Rally Dakar. Evropskou novinkou je rovněž technologie SYNC 2 umožňující obsluhovat nejrůznější funkce vozu prostřednictvím osmipalcové barevné dotykové obrazovky nebo jednoduchých slovních pokynů.

„V září 2012 jsme slíbili, že transformujeme naše evropské aktivity v duchu strategie One Ford, “ řekl Stephen Odell, prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Zavázali jsme se zrychlit vývoj produktů a uvést na trh více nových automobilů i technologií. Nechtěli jsme sedět na místě a čekat, až recese pomine. Slíbili jsme, že během pěti let uvedeme na trh nejméně 25 nových modelů. Zatím jsme jich představili 11, přičemž jen v roce 2014 bude následovat nejméně desítka dalších.“

Nový Focus s emotivnějším designem a vyspělou technikou

Nov_Ford_Focus

Nový Ford Focus s výraznějším, emotivnějším designem exteriéru a do detailu zpracovaným interiérem nabídne jako vůbec první vůz značky Ford vylepšený parkovací asistent, který umí zaparkovat jak podélně, tak kolmo. Dalšími technickými novinkami jsou upozornění na vozidla přijíždějící ze strany během couvání z parkovacího místa a asistent pro automatické vyjetí z parkovacího místa při podélném stání.

Sportovní charakter Focusu a jeho řidičsky atraktivní jízdní vlastnosti se odrážejí jak v designu přední části karoserie, tak v interiéru připomínajícím letecký kokpit. V novém Focusu se evropským zákazníkům představí i modernizovaný komunikační a zábavní systém SYNC 2, stejně jako nové motory EcoBoost a TDCi o objemu 1,5 l. V nabídce pohonných jednotek je rovněž verze motoru 1.0 EcoBoost s emisemi CO2 pod 99 g/km.*

Ani tím však výčet inovací nového Focusu nekončí. Dalšími novinkami budou vylepšený systém prevence nárazu Active City Stop, který funguje až do rychlosti 50 km/h, a systém Pre-Collision Assist. Ten pracuje na stejném principu, ale má daleko větší rozsah detekce vozidel a pomáhá řidiči při vyšších rychlostech jízdy. Ve výbavě Focusu se také objevuje technologie Ford MyKey.

Na první pohled Mustang

Nov_Ford_Mustang

Po bezmála padesáti letech od zahájení výroby prvního Mustangu se tento legendární sportovní model dostává také do Evropy. Nová generace zachovává věrnost tradici Mustangu, ale slibuje navíc prvotřídní úroveň dynamiky a jízdních vlastností.

Nový Mustang nabídne evropským zákazníkům výběr z motorů 2.3 EcoBoost a 5.0 V8. V jeho výbavě nebude chybět systém SYNC 2 nebo volič jízdních režimů. Jednotlivé režimy se vzájemně liší účinkem posilovače řízení, odezvou motoru i převodovky a citlivostí elektronického stabilizačního systému.

Zákazníci se budou rozhodovat mezi dvěma karosářskými variantami nového Mustangu: Fastback (kupé) a Convertible (kabriolet). Oběma bude společný nový design, který ovšem zachovává ikonické rozpoznávací znaky klasických Mustangů.

Ford Edge Concept jako příslib nedaleké budoucnosti

Ford_Edge_Concept

Nový Ford Edge Concept naznačuje, jakou techniku, design a kvalitu lze očekávat od připravovaného velkého luxusního SUV, které bude Ford prodávat i v Evropě. Ford Edge Concept je vybaven několika technologiemi pokročilého automatizovaného řízení, na jejichž vývoji Ford aktuálně pracuje. Příkladem je dálkově ovládané automatické parkování nebo systém autonomního vyhýbacího manévru.

Precizně formovaný exteriér vozu signalizuje sportovnost, sebejistotu a všestrannost, zatímco prémiové provedení interiéru naznačuje, že budoucí velké SUV značky Ford překoná očekávání zákazníků v daném segmentu.

C-MAX Solar Energi Concept

Nový C-MAX Solar Energi Concept je první vůz svého druhu. Na střeše má solární panely ukryté pod speciálním krytem, který zesiluje účinek slunečních paprsků. Díky tomu dosahuje stejných provozních vlastností jako plug-in hybrid C-MAX Energi.

Ford předpokládá, že sluneční svit může poskytnout dostatek energie až pro 75 procent všech jízd průměrného řidiče. C-MAX Solar Energi Concept by tak mohl snížit jeho roční emise skleníkových plynů o čtyři tuny. Celodenní nabíjení sluncem postačí k ujetí vzdálenosti více než 30 km, ** což by pro běžného evropského motoristu znamenalo roční úsporu více než 1000 eur.***

Poprvé se v Evropě představuje také Ford Dakar Ranger, který nedávno absolvoval svoji první Rally Dakar. Má kompozitovou karoserii, odlehčené komponenty a motor 5.0 V8 o výkonu 260 kW. Zkonstruovala jej společnost Neil Woolridge Motorsport za podpory Fordu. Za předlohu posloužil pick-up Ford Ranger 4x4 Double Cab.

SYNC 2 s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním

Nejnovější multimediální systém společnosti Ford využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace či mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání. Na evropský trh vstoupí SYNC 2 v novém Focusu.

Když řidič řekne „I’m hungry“, SYNC 2 vypíše seznam restaurací v jeho okolí. Pokud není hlad zcela urgentní, lze vybrat restauraci s pomocí průvodce MICHELIN. Systém následně vytočí číslo podniku, aby si řidič mohl rezervovat stůl, a poté ho navede až na místo.

Součástí vnějšího rozhraní systému SYNC 2 jsou i dva USB vstupy. Novinkou je funkce dělené obrazovky, 3D zobrazení pamětihodností a významných křižovatek nebo integrovaný průvodce MICHELIN.

„Již nyní je evropský Ford jinou společností, než byl před osmnácti měsíci, “ uvedl Stephen Odell. „A za dalších osmnáct měsíců bude naše transformace v showroomech ještě zřetelnější. Jejím výsledkem bude energičtější a atraktivnější image značky Ford v Evropě.“

* Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.

** Odhady spotřeby paliva, emisí skleníkových plynů a kvality vzduchu jsou pouze orientační. Vydává je americká Agentura pro ochranu životního prostředí – odbor dopravy a kvality ovzduší.

*** Výpočet vychází z uvažované ceny paliva 1,5 € (41 Kč) za litr.