Nejprodávanější elektromobil na světě Nissan LEAF slaví 5. narozeniny a 200 000 prodaných kusů

Nissan oslavuje pět let na čele trhu elektromobilů s modelem LEAF. Od okamžiku uvedení tohoto vozu na trh v roce 2010 Nissan neustále zlepšoval výkon, praktičnost a vnímání elektromobilů veřejností po celém světě a vybudoval si pozici nesporného lídra v oblasti technologií elektromobilů. 

lf2

 Pět let rekordní úspěšnosti 

LEAF je dnes stejně vyspělý a inovativní, jako byl před pěti lety. Žádná jiná automobilka nevyrobila tolik elektromobilů, ani si nemůže přičíst tolik ujetých kilometrů s nulovými emisemi. Zákazníci vozu LEAF už překonali metu dvou miliard ujetých kilometrů, což by znamenalo absolvovat cestu mezi Zemí a Měsícem 2 600krát.  LEAF tak zamezil úniku 328 482 tun CO2 do ovzduší (na základě předpokládaného objemu prodeje za 5 let).

V lednu bude navíc předán 200 000. vůz LEAF a LEAF se tak oficiálně stane světově nejoblíbenějším a nejúspěšnějším elektromobilem všech dob. Tři hlavní trhy, USA, Japonsko a Evropa, tvoří dohromady devadesát procent z celkových prodejů vozu LEAF. Na prvním místě je USA s více než 90 000 prodanými kusy, následuje Japonsko (50 000) a Evropa (40 000).

Zkušenosti na poli elektromobilů začal Nissan sbírat před 68 lety v roce 1947 elektromobilem Taka. Nissan se velmi výrazně zaměřuje na výzkum a vývoj vlastních baterií pro elektromobily, který vedl od baterií využívajících zinek a nikl k lithium-iontovým. V roce 1996 použil Nissan jako první na světě lithium-iontovou baterie v elektromobilu Prairie Joy. I díky tomu má Nissan znalosti a zkušenosti v oboru jako nikdo jiný. A také proto se Nissan rozhodl investovat do největšího programu vývoje elektromobilu v historii a uvedl na trh model LEAF, který za pouhých pět let zcela změnil automobilový průmysl.

Od chvíle, kdy se první Nissan LEAF sjel z montážní linky, byl neustále oslavován po celém světě, získal více než 92 ocenění, včetně titulu Car of the Year v Japonsku a v Evropě, a dokonce vyhrál i anketu World Car of the Year.

Společnost Nissan dosud do projektů souvisejících s elektromobily investovala přes 500 miliard jenů. Má odvážné plány na další rozšiřování s tím, jak poptávka po čistých, účinných a cenově dostupných elektromobilech neustále roste.

Technické zkušenosti a investice společnosti Nissan jsou přínosné nejen pro vůz LEAF samotný. V době, kdy vůz LEAF oslavuje první polovinu dekády na cestách, společnost Nissan oznámila, že na silnicích po celé Evropě je k dispozici téměř 10 000 rychlonabíjecích stanic CHAdeMo, které umí LEAF nabít z 0 na 80 % za pouhých 30 minut. Japonsko je na čele v rozvoji této infrastruktury s 6 000 nabíječkami po celé zemi, což představuje největší síť rychlonabíjecích stanic síť na světě.

Budování nové budoucnosti elektromobilů – příštích pět let 

V září byl v USA zahájen prodej Nissanu LEAF modelového roku 2016 nabízející novou 30kWh baterii, která přináší další prvenství v tomto sektoru – dojezd 250 kilometrů na jedno nabití, což je o více než 20% více než nabízí stávající baterie. Tato hodnota zcela deklasuje všechny konkurenty vozu LEAF a nastavuje v tomto sektoru novou laťku. Prodej modelu LEAF 30 kWh bude následovat také v Japonsku (prosinec 2015) a v Evropě (leden 2016).

Vzhledem k tomu, že technologie elektrických vozidel se neustále zlepšují, věří Nissan, že posun směrem k čistější, účinnější vozidla s nulovými emisemi významně přispěje ke zlepšení kvality ovzduší a snížení hladiny hluku.

"Technologie elektromobilů budou i nadále jádrem vývoje společnosti Nissan. Využitím naší průkopnické technologie elektromobilů směřuje Nissan stále blíže k mobilitě s nulovými emisemi. Díky technologiím, které jsme vyvinuly, se mobilita stává bezpečnější, čistší, propojenější a více vzrušující. To je síla inovací. A to je to, co můžete očekávat od Nissanu, "řekl prezident a generální ředitel společnosti Nissan Carlos Ghosn.

Nissan pokračuje ve své snaze směřující ke společnosti s nulovými emisemi, dále rozvíjí a zdokonaluje své elektromobily a využívá technologie pro ně vyvinuté.