Nejúspornější a „nejčistší“ rodinný vůz od Fordu!

 

  • Ford Focus 1.0 EcoBoost v úsporné úpravě bude mít kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 pod 99 g/km

 

  • Nový Focus 1.0 EcoBoost bude poháněn speciálně kalibrovanou verzí oceňovaného motoru ve variantě 74 kW a dostane úsporné technologie ECOnetic včetně speciálních pneumatik, upravené aerodynamiky a modifikovaných převodů; prodávat se začne v roce 2014

 

/V Praze, 12. srpna 2013/ – Společnost Ford Motor Company oznámila, že v příštím roce uvede na trh novou verzi Focusu 1.0 EcoBoost – první na evropském trhu prodávaný rodinný vůz se zážehovým motorem, který má emise CO2 pod 99 g/km.

 

Nový Focus 1.0 EcoBoost s kombinovanou spotřebou jen 4,3 l/100 km* se stane historicky nejúspornějším „benzínovým“ modelem značky Ford a zároveň nejúspornějším vozem ve své třídě. Poháněn bude speciálně kalibrovanou verzí oceňovaného motoru ve variantě 74 kW a dostane úsporné technologie ECOnetic včetně speciálních pneumatik s velmi nízkým valivým odporem, upravené aerodynamiky a modifikovaných převodů.

„Ještě před několika lety by jen málokdo považoval za možné, aby zážehový vůz kompaktní třídy prolomil metu 100 gramů CO2 na kilometr, “ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Motor 1.0 EcoBoost má však ve zvyku stavět očekávání stran vlastností zážehových motorů na hlavu, a tak dokáže pokořit i tuto hranici.“

Ford 1.0 EcoBoost, vítěz ankety „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v letech 2012 i 2013, tak posouvá hranice možného: nový model je výkonnější než Ford Focus 1,6 l z doby před méně než deseti lety, ale přitom produkuje o 47 % méně emisí CO2.

Díky svým nízkým emisím bude majitel nového Focusu 1.0 EcoBoost moci využívat různých úlev. Třeba ve Velké Británii bude osvobozen od silniční daně, ve Francii zase dostane významnou slevu na dani z nově registrovaných automobilů.

Nový model se bude vyrábět v německém Saarlouis a počet verzí Focusu nabízených s motorem 1.0 EcoBoost se jeho příchodem zvýší na tři. Standardní verze o výkonu 74 kW má emise CO2 109 g/km, v případě varianty 92 kW jde o 114 g/km.*

Litrový EcoBoost byl uveden na trh loni v modelech Fiesta, B-MAX, C-MAX a Grand 

C-MAX. Zanedlouho se objeví rovněž v užitkových modelech Transit Connect a Transit Courier, stejně jako v jejich velkoprostorových variacích Tourneu Connect a Tourneu Courier. Později se s ním představí i nové Mondeo.

Díky turbodmychadlu s nízkou setrvačností, dělené chladicí soustavě a přímému vstřikování paliva poskytuje tříválcový EcoBoost překvapivou dynamiku. Nová verze Focusu 1.0 EcoBoost s emisemi 99 g/km bude disponovat úspornými technologiemi Ford ECOnetic od systému Stop-Start přes inteligentní rekuperační dobíjení či aktivní masku chladiče až po ukazatel Ford EcoMode, který řidiči pomáhá vypěstovat si efektivnější styl jízdy.

Nedávno Ford představil elektromobil Focus Electric s nulovými emisemi a nabízí i vznětový Focus ECOnetic s kombinovanou spotřebou 3,4 l/100 km a emisemi CO2 88 g/km.*

„S Focusem 1.0 EcoBoost, Focusem Electric a Focusem ECOnetic nabízí Ford zákazníkům bezkonkurečně široký výběr úsporných rodinných vozů, “ řekl Sherif Marakby, ředitel modelové řady z Ford of Europe.

Ceny nového Focusu 1.0 EcoBoost, s emisemi pod 99 g/km, oznámí Ford před uvedením modelu na trh začátkem příštího roku. Jeho uvedení na český trh je zatím v jednání.

*Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropské směrnice (EC) 715/2007 v aktuálním znění. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné pro stejný model na mimoevropských trzích mohou lišit.