Nissan odhalil, že nárůst internetového vyhledávání „nejlepší čističky vzduchu“ jde ruku v ruce s rostoucími obavami o

Nissan, který přivedl na svět světově nejprodávanější elektromobil s nulovými emisemi, Nissan LEAF, dnes odhalil údaje hovořící o tom, že rostoucí míra znečištění vzduchu v evropských velkoměstech koreluje s novým zájmem evropských obyvatel o zdraví. Data ukazují, že spotřebitelé jsou víc než kdy dříve naladěni na otázky zdraví a stále více hledají vlastní řešení pro „čistější vzduch“ v okolí.

Internetové vyhledávání pojmu „nejlepší čistička vzduchu“ ve Spojeném království vzrostlo o 450 procent, přičemž špičky dosáhlo v červnu 2016 a zaznamenalo nejvyšší hodnotu za posledních deset let. Lidé se zajímají i o kvalitu ovzduší ve městech, kde žijí – vyhledávání pojmu „index kvality ovzduší“ zaznamenalo fenomenální nárůst o 450 procent.

lf1

Se zhoršující se kvalitou ovzduší v Evropě nepolevuje Nissan ve svém úsilí o nulové emise a zkoumá technologie, které budou přispívat k zelenějšímu a udržitelnějšímu životnímu prostředí. Vedle výroby plně elektrických vozidel LEAF a e-NV200 oznámil Nissan uzavření významného partnerství s poskytovatelem energie, společností Enel, zaměřeným na zavádění pilotních projektů technologie vehicle-to-grid napříč Evropou, která proměňuje elektromobily v čisté mobilní zdroje energie schopné vracet elektřinu zpět do sítě, stejně jako z ní odebírat.

Nissan rovněž potvrdil plánovaný přechod na trh domácího ukládání energie, když na sklonku letošního roku v Evropě představí v partnerství s firmou Eaton jednotku „xStorage“ zaměřenou na správu energie. Kromě toho, že tento systém dává „druhý život“ bateriím elektromobilů Nissan, poskytuje též plně integrované řešení ukládání energie, které zákazníkům vrátí plnou kontrolu nad řízením spotřeby energie a její distribucí.

Vzhledem k tomu, že Světová zdravotnická organizace nedávno prohlásila, že více než 80 procent lidí žijících v městských oblastech, kde se monitoruje znečištění ovzduší, je vystaveno zhoršené kvalitě ovzduší překračující limity WHO, jde o globální problém. To se nedávno prokázalo na počtu dnů se špatnou kvalitou ovzduší vyhlašovaném v mnoha evropských velkoměstech, včetně Paříže, kde měli v jednotlivých dnech povolení jezdit jen řidiči s lichým nebo sudým číslem na registrační značce.

lf2

Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů ve společnosti Nissan Europe, uvádí: „Velmi dlouho jsme znečištění ovzduší pokládali za problém, který se dotýká jen lidí na opačném konci světa. Jde však o zkreslený pohled, neboť znečištění ovzduší zasahuje lidi a města přímo zde v Evropě. Každý musí hrát svou roli, včetně nás, avšak věříme, že investováním do technologií nulových emisí a aktivním hledáním způsobů, jak lidem pomoci žít zdravěji, chytřeji a ekologičtěji, jdeme správným směrem.“

Podle nedávno zveřejněných zpráv se očekává, že objem trhu s čističkami vzduchu do roku 2021 překročí 59 miliard dolarů, přičemž k tomuto trendu přispívá rostoucí míra znečištění a větší zájem spotřebitelů o zdraví. V důsledku toho spotřebitelé činí nová rozhodnutí o svém životní stylu, aby chránili své zdraví.

„Jakožto světově nejprodávanější stoprocentní elektromobil s dojezdem až 250 km na jedno nabití je Nissan LEAF skutečnou motoristickou volbou pro dnešní zákazníky. Špatná kvalita ovzduší ovlivňuje každého a s každým prodaným vozidlem Nissan s nulovými emisemi jsme o krok blíže čistějšímu a zdravějšímu prostředí v našich městech, “ dodal Dunsmore.

V posledních dvou letech již hrozilo, že špatná kvalita ovzduší ochromí život ve městech, neboť obavy o zdraví začaly nabývat na síle. Nissan je průkopníkem trhu čistě elektrických vozidel již od uvedení stoprocentního elektromobilu s nulovými emisemi, modelu LEAF v roce 2010. Díky soustředění na záměr přinášet řešení inteligentní mobility širokému trhu již dnes po silnicích celého světa jezdí téměř 230 000 vozů Nissan LEAF a z toho téměř 60 000 v Evropě.

lf3