Nová Fiesta a Ranger stanovily tři nové rekordy v úsporné jízdě

V britském „MPG Marathonu“ bodovala Fiesta se zážehovým motorem 1.0 EcoBoost i vznětovým agregátem 1.5 TDCi

  • Specialisté na úspornou jízdu z Velké Británie a Norska stanovili tři nové rekordy hospodárnosti s novou Fiestou a pick-upem Ranger
  • V britském „MPG Marathonu“ bodovala Fiesta se zážehovým motorem 1.0 EcoBoost i vznětovým agregátem 1.5 TDCi
  • Ranger urazil při jízdě přes Norsko, Švédsko a Finsko 1 616 kilometrů bez tankování
  • Ford přináší rady, jejichž dodržování pomohlo snížit reálnou spotřebu Fiesty oproti oficiálním údajům o třetinu

/V Praze, 23. října 2017/ Nový Ford Fiesta hatchback a pick-up Ranger stanovily tři nové rekordy úsporné jízdy. Z toho dva padly v rámci každoročního britského „MPG Marathonu“.

Fiesta se vznětovým motorem TDCi 88 kW, ve které jeli novinář Paul Clifton a inženýr Ian McKean, dosáhla na trase dlouhé 570 km průměrné spotřeby 2,3 l/100 km a stala se tak celkovým vítězem soutěže. Dosažená spotřeba je o 12 procent nižší než u předchozího rekordu a o celých 
34 procent nižší než oficiálně udávaná kombinovaná spotřeba.*

Fiesta 1.0 EcoBoost 92 kW s posádkou Andy Dawson – Andrew Marriott zaznamenala v soutěži průměrnou spotřebu 2,9 l/100 km – to je o 14 procent méně než předchozí rekord a o 33 procent méně než oficiální hodnota.*

„Úsporná jízda nejen šetří peníze, ale díky skvělému řízení a podvozku nové Fiesty může být i zábavná, “ řekl Andy Dawson. „A menší spotřeba znamená menší emise, tedy i menší dopad motorismu na životní prostředí.“

Zde je šest tipů pro řidiče, kteří chtějí jezdit co nejúsporněji:

  1. Starejte se o svůj vůz a kontrolujte pravidelně hladinu oleje. Správně udržované vozy jezdí hospodárněji.
  2. Jednou měsíčně zkontrolujte tlak v pneumatikách. Podhuštěné pneumatiky mohou zvýšit spotřebu až o čtyři procenta.
  3. Nevozte v autě zbytečnou zátěž.
  4. Odstraňte nepoužívaný střešní nosič a nejezděte s pootevřenými okny, zejména ve vyšších rychlostech.
  5. Jezděte plynule a dívejte se co nejdál dopředu. Prudká akcelerace i brzdění se negativně odrážejí na spotřebě.
  6. Při akceleraci řaďte vyšší rychlostní stupně co nejdříve. Vozy Ford mají indikaci vhodného okamžiku řazení.

Norové Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink stanovili zatím nepotvrzený světový rekord v nejdelší vzdálenosti ujeté vozem kategorie pick-up na jednu nádrž paliva. Zvolili si k tomu Ford Ranger 
2.2 TDCi.

Pečlivým plánováním trasy a zaměřením i na ty nejmenší detaily, jako je třeba parkování výhradně v klesání, ujeli tito šampioni úsporné jízdy celkem 1 616 km průměrnou rychlostí 60 km/h. Jejich trasa vedla přes Norsko, Švédsko a Finsko.

Navzdory nepříznivým povětrnostním podmínkám dosáhli Wilthil a Borchgrevink během třicetihodinové jízdy průměrné spotřeby těsně pod 5,0 l/100 km, což v porovnání s oficiálně udávanou kombinovanou spotřebou představuje zlepšení o 23 procent.*

Nová Fiesta se v Evropě prodává od letošního roku. Vedle hospodárných motorů snižuje její spotřebu také technologie automatického zhasnutí motoru při zastavení nebo tlačítko Eco, po jehož stisku se upraví odezva motoru a plynového pedálu s ohledem na co nejúspornější jízdu.

Ford Ranger je nejprodávanější pick-up v Evropě. Od ledna do konce září jich Ford prodal již 
31 000.** Prodejním tabulkám svého segmentu vévodí Ranger suverénně i v České republice.

* Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.

** Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z 20 tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie