Závodní Formule Ford je na slavném okruhu Nürburgring rychlejší než supersportovní vozy!

*  Monopost Formule Ford, poháněný malým zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, dosáhl na legendárním německém okruhu Nürburgring lepšího času než mnohé špičkové supersportovní vozy

*  Unikátní závodní vůz, homologovaný pro provoz na běžných silnicích, zaznamenal na slavné Nordschleife 11. nejrychlejší čas na kolo, 7 minut 22 sekund - a nechal tak za sebou mnoho supersportů s výkonem přesahujícím 600 koní, jako např. Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda

*  Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost podle neoficiálních měření vyvine nejvyšší rychlost 255,5 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za méně než čtyři sekundy

*  Spotřeba je neméně šokující: vozu neoficiálně stačí 2,4 l/100 km při jízdě rychlostí 56 km/h a 5,0 l/100 km při rychlosti 120 km/h

*  Tříválcový Ford 1.0 EcoBoost byl nedávno oceněn titulem „Mezinárodní motor roku 2012“; přeplňovaný agregát s přímým vstřikováním benzínu je momentálně k mání v modelu Ford Focus, brzy se objeví rovněž pod kapotou nové Fiesty i modelů B-MAX a C-MAX

/V Praze, 6. září 2012/ - Malý, ale dynamický motor Ford 1.0 EcoBoost je důvodem, proč jedinečná závodní Formule Ford, homologovaná pro provoz na běžných silnicích, zvládla slavnou Severní smyčku německého okruhu Nürburgring v jednom z nejrychlejších naměřených časů v historii.

Zaznamenaný čas 7 minut a 22 sekund, který nejnovějšímu monopostu stačil k projetí jednoho kola, řadí unikátní formuli na 11. příčku v tabulkách nejrychlejších „produkčních“ vozů. Svým výkonem Formule Ford předčila mnohé špičkové supersportovní automobily disponující výkonem přes 440 kW (600 koní), jako jsou Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda.

„Tento malý motor nutí lidi, aby jen nevěřícně zírali s otevřenou pusou, “ říká osmadvacetiletý závodní jezdec Nick Tandy, který je specialistou na Nürburgring a jenž vůz pilotoval. „To, že tříválec o objemu jednoho litru dosahuje takových výkonů, prostě bere dech, “ dodává.

Na projektu pracovali konstruktéři společnosti Ford několik měsíců. Během nich nahradili dosavadní motor 1.6 EcoBoost o výkonu 132 kW, který běžně pohání formuli Ford, nejnovějším globálním zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, nedávno oceněným titulem „Mezinárodní motor roku 2012“. Výkon speciální verze agregátu přitom zvýšili na 151 kW.

Tým konstruktérů rovněž upravil vůz tak, aby mohl být homologován pro provoz na veřejných komunikacích. Formule dostala blatníky, přední, zadní a směrová světla, aerodynamická zpětná zrcátka a dokonce i klakson. Vůz je vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a má obuté pneumatiky, které lze používat na běžných silnicích.

Podle neoficiálních měření vůz dosahuje maximální rychlosti 255,5 km/h 

a z 0 - 100 km/h zrychluje za méně než čtyři sekundy. Jeho průměrná rychlost na Severní smyčce (délka 20,832 km) činila 169 km/h.

Formule Ford s litrovým motorem EcoBoost pokořila nejrychlejší časy mnoha supersportů, které byly zaznamenány v minulých letech. Patří k nim Lamborghini Aventador LP700-4 s maximálním výkonem 515 kW, Ferrari Enzo o výkonu 485 kW a Pagani Zonda dosahující až 443 kW. Žádný jiný vůz s tříválcovým nebo čtyřválcovým motorem rychlejšího času na legendárním okruhu nikdy nedosáhl.

„Chtěli jsme dokázat, že na velikosti nezáleží. A také to, jak úžasně schopný motor jsme v podobě agregátu 1.0 EcoBoost vyvinuli, “ tvrdí Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Napadá vás snad lepší způsob, než na Nordschleife porazit nejlepší supersporty světa a spotřebovat oproti nim jen zlomek paliva?“

Testování v zařízeních Fordu zároveň ukázalo, že Formule Ford poháněná motorem 1.0 EcoBoost je extrémně hospodárná. Při jízdě rychlostí 56 km/h jí stačí pouhé 2,4 l/100 km, v rychlosti 120 km/h spotřebuje 5,0 l/100 km.

Formule Ford s motorem 1.0 EcoBoost není na prodej. Agregát však již zaznamenal velký úspěch v modelu Ford Focus. Volí jej přibližně třicet procent nových majitelů Focusu.

Pro Focus je 1.0 EcoBoost nabízen ve dvou verzích. Provedení s nejvyšším výkonem 74 kW má kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 km, silnější verze o výkonu 92 kW spotřebuje 5,0 l/100 km.* Motor bude k dispozici rovněž v modelech B-MAX, C-MAX a Fiesta, jejíž modernizovaná verze přijde na trh ještě v letošním roce.

Ford Focus s motorem 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW už v letošním roce vytvořil šestnáct rychlostních rekordů Mezinárodní automobilové federace (FIA). Stalo se tak na francouzském testovacím okruhu CERAM, ležícím na severovýchod od Paříže.**

* Metodika měření spotřeby pohonných hmot se řídí evropskou směrnicí EU 80/1268/EEC. V jiných částech světa se spotřeba paliva zjišťuje jinými postupy, proto se hodnoty uváděné v jednotlivých regionech mohou navzájem lišit.

** Všechny rekordy se vztahují na vozy homologované v kategorii B (sériově vyráběné automobily), skupině 1 (čtyřtaktní motor), třídě 5 (motory o zdvihovém objemu 850-1000 cm3) dle Federation Internationale de l’Automobile (FIA).