Ford Mondeo HEV

Nový Ford Mondeo je k dispozici v podobě revolučního hybridního elektrického vozu, který nabízí neuvěřitelně nízké emise pod 99 g/km a mimořádnou hospodárnost, díky které se snižují náklady na jízdu a dopad na životní prostředí.
hevNabídka skladových vozů Ford Mondeo HEV
Příklad financování Ford Credit 3.9 9 úvěrem

Ford Mondeo HEV (Hybridní Elektrický Vůz) využívá speciálně vyvinutý benzínový motor o obsahu 2.0 litru v kombinaci s elektromotorem a systémem akumulátorů. Jelikož je elektromotor schopen pohánět vozidlo sám, benzínový motor nemusí být v chodu po celou dobu. Ve většině případů při nízké rychlosti a na krátké vzdálenosti je Mondeo HEV poháněno pouze elektromotorem. Benzínový motor se postará o dodání výkonu při vyšších rychlostech a při potřebě vyššího výkonu. Přechod mezi chodem benzínového a elektrického pohonu je extrémně hladký a jízda je plynulá bez rozeznatelných změn rychlostních stupňů nebo startování motoru.
HEV má také systém regenerativního brzdění, který rekuperuje brzdnou energii a ukládá ji pro pozdější použití.

Vůz je dodáván s motorem 2.0 HEV (eCVT) Atkinson o výkonu 140 kW (187 k) při 6000 min-1 a max. točivém momentu 173 Nm při 4000 min-1 a 6-ti stupňovou automatickou převodovkou.

hev1

Hybridní hnací ústrojí u vozu Ford Mondeo HEV je kombinací benzinového motoru a elektromotoru o výkonu 187 k s automatickou převodovkou CVT. Navíc je vybaven regenerační jednotkou, která využívá energii při brždění na dobíjení baterie. Při malých rychlostech, městském provozu je využíván elektrický pohon a při vyšších rychlostech a při potřebě vyššího točivého momentu je zapojen benzinový motor.

Vůz je vybaven dvěma spojkami: jedna spojuje elektromotor se spalovacím motorem a druhá elektromotor s převodovkou. Při jízdě na elektrickou energii je první spojka, připojující spalovací motor, rozpojená. Při jízdě na delší vzdálenost (např. jízda mimo město), při potřebě větší akcelerace (předjíždění) nebo při plném zatížení zajišťuje pohon spalovací motor.

Pokud se vozidlo pohybuje silou spalovacího motoru, tak se výkon přenáší prostřednictvím první spojky a druhé spojky na převodovku. Stejnosměrný elektrický točivý stroj v této chvíli mění svojí funkci a pracuje jako generátor stejnosměrného proudu. Takto získaná elektrická energie je přivedena do akumulátoru. V okamžiku brždění se rozpojí první spojka, tím je odpojen spalovací motor a generátor, vytváří elektrickou energii pro dobíjení akumulátoru ze setrvační energie vozidla.