Menu
Publikováno dne

Ford Transit Nugget Plus nově s výklopnou střechou

Ford Transit Custom Nugget Ford Transit Custom Nugget

/V Praze, 25. srpna 2020/ – Ford oznámil, že od listopadu 2020 bude možné objednávat oblíbený obytný vůz Transit Custom Nugget Plus také v novém provedení s výklopnou střechou.

Předností takového řešení je větší obytný prostor při parkování v kempu a současně nízká průjezdní výška během přepravy. Varianta s vyklápěcí střechou rozšiřuje počet nabízených modelů Nugget na čtyři. Zařadí se po bok stávajících variant: Nugget Plus s vysokou pevnou střechou, Nugget s výklopnou střechou a Nugget s vysokou pevnou střechou.

Transit Nugget Plus vychází z úspěšného užitkového modelu Transit Custom, na jeho vývoji se podílela specializovaná společnost Westfalia. Jeho největšími přednostmi jsou dobře vybavený obytný prostor v kvalitně provedené nástavbě, vyspělé asistenční systémy, moderní online funkce i úsporný vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue. Model Nugget Plus s dlouhým rozvorem nabízí ještě více prostoru než základní Nugget a navíc má zabudovanou toaletu s výklopným umyvadlem.

Obytné vozy Nugget se již dříve etablovaly v Německu. Od začátku roku 2019 je lze na vybraných evropských trzích objednávat přímo u prodejců Ford. Společnost předpokládá, že díky tomu se jich za rok 2020 prodá téměř třikrát více než v roce 2018.

Flexibilní vnitřní prostor

Snížená průjezdní výška Transitu Custom Nugget Plus s výklopnou střechou umožňuje vjezd do vícepodlažních parkovišť a usnadňuje jízdu například v situacích, kdy nad vozovku přerůstají větve stromů. Další předností je menší spotřeba paliva a v porovnání s velkými obytnými vozy také nižší poplatky na některých trajektech nebo zpoplatněných komunikacích.

Pod výklopnou střechou se nachází pohodlné lůžko. Střecha je dostatečně lehká na to, aby s ní bylo možné manipulovat ručně, a její bočnice mají voděodolnou úpravu. Navíc nevylučuje použití střešního nosiče.

Po vztyčení střechy dosahuje vnitřní výška 2,4 metru. Velké zadní okno a dvojice bočních oken propouštějí dovnitř dostatek světla, lze je však zakrýtzáclonami. Horní spací prostor je vybaven ventilačními otvory a LED čtecími lampičkami. Dvojlůžko lze přes den složit, aby byl k dispozici větší obytný prostor.

Výklopná střecha je určena pro celoroční použití. Pěnová izolace na robustním horním dílu z kompozitu pomáhá udržovat uvnitř příjemnou teplotu.

Komfortní domov na kolech s online připojením

Nové provedení modelu Nugget Plus má obytný prostor uspořádaný stejně jako stávající model s vysokou pevnou střechou. Vzadu se nachází kuchyňka, uprostřed je obytná část s jídelním koutem. Ten lze snadno přeměnit na sedadla pro tři osoby a nechybějí zde ani úchyty Isofix pro bezpečné upevnění dětských sedaček.

Větší vnitřní prostor varianty Plus umožnil instalovat dozadu ještě toaletu se sklopným umyvadlem a stahovatelnou zástěnou. Pitnou a užitkovou vodu dodávají dvě zabudované nádrže, každá o objemu 42 litrů.

Prostřednictvím sériově dodávaného palubního modemu FordPass Connect1 lze ve voze vytvořit vysokorychlostní připojení k internetu až pro 10 zařízení. Signál Wi-Fi sítě přitom dosahuje do vzdálenosti patnácti metrů od vozu.

Transit Custom Nugget je poháněn vyspělým vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, jenž se vyznačuje kultivovaným chodem, příznivým průběhem točivého momentu a nízkou spotřebou paliva. Zákazníci mají na výběr varianty o nejvyšším výkonu 96 nebo 136 kW. Obě se standardně dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou, na přání je však k dispozici i šestistupňová samočinná skříň SelectShift. Varianta s výklopnou střechou je podle předběžných výpočtů přibližně o sedm procent úspornější než Nugget Plus s vysokou pevnou střechou.2

Trh obytných vozů je na vzestupu. Většina evropských zemí hlásí dvojciferný růst3 a vzhledem k aktuálnímu trendu trávit dovolenou cestováním po vlastní ose a ve vlastní režii se očekává, že o obytné vozy bude silný zájem i do budoucna.


Řada Transit Custom Nugget má spotřebu paliva od 5,4 l/100 km a emise CO2 od 139 g/km NEDC (6,2 l/100 km, 162 g/km WLTP)

¹Funkce mohou vyžadovat aktivaci.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování. Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Během přechodného období se hodnoty zjištěné dle WLTP zpětně vztahují k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

3https://www.civd.de/en/artikel/european-market/